Carta de protesta a ‘El Corte Inglés’

Aquesta és la carta que he enviat al departament d’atenció al client de El Corte Inglés (clientes@elcorteingles.es), a ran de que la multinacional espanyola retolara els llibres en valencià com a “lengua autonómica” i “otras lenguas“. Vos recomane fer el mateix.

Bon dia. Ja fa molts anys que sóc client de la sua empresa i de la seua targeta de crèdit. Vos escric per comunicar-vos la meua decisió de deixar de ser-ho fins que rectifiquen la seua actitud envers la meua llengua al seus centres. L’oferta de llibres en valencià als centres de València, Castelló i Alacant ha sigut sempre insuficient, al meu parer. Però entenc que respon a criteris exclusivament comercials i si no tenen suficient demanda, entenc que reduïsquen l’oferta (encara que també es podria pegar la volta a eixe argument, dient que no hi ha demanda perquè no hi ha oferta). Però el que m’ha indignat de manera majúscula ha estat vore retolat a les seues prestatgeries els llibres en valencià com a “lengua autonómica” o “otras lenguas”. Deurien de saber que el valencià és la llengua pròpia (i oficial) de gran part dels seus clients i retolar-la com si es tractara d’una llengua estrangera o una anomalia residual, és insultant i indignant. Espere que entenguen la meua decisió i que entenguen també que recomanaré al meus familiars i amics que facen el mateix fins que vostés rectifiquen aquesta situació.